Zdrowa tarta ze szpinakiem i kurczakiem

09:16




Tarta ze szpinakiem i filetem  kurczaka.
Cudnie pachnie, a jeszcze lepiej smakuje!


         Składniki na ciasto:
  • 300g mąki
  • 200g masła
  • 100g cukru
  • 2 żółtka


Składniki mieszamy i zagniatamy ciasto 


Formujemy kulę, zawijamy w folię spożywczą i odstawiamy do lodówki na 30 min.

Składniki na nadzienie :
  • 150 g świeżego szpinaku,
  • 1 pojedyncza pierś z kurczaka pokrojona w kostkę,
  • 1 ząbek czosnku drobno posiekany,
  • 1/4 cebuli,
  • 2 jajka,
  • 150 ml śmietany 30%,
  • 3 łyżki startego parmezanu,
  • przyprawy: pieprz czarny mielony, sól


 W tym czasie przygotowujemy nadzienie:
Szpinak (dokładnie umyty i osuszony) podsmażamy na maśle przez 2 minuty, dodajemy posiekany czosnek, cebulę i smażymy dalej przez 2 minuty. Przesmażony szpinak zostawiam na sitku, by pozbyć się nadmiaru wody.


 Na drugiej patelni podsmażamy pokrojony w kostkę filet z kurczaka, w trakcie smażenia doprawiamy solą i pieprzem – smażymy na złoty kolor, ok. 3-4 minuty.


 Schłodzone ciasto wykładamy na formę wysmarowana masłem i podpiekamy przez 15-20 min. w temperaturze 180 stopni C – ciasto musi się zrumienić (należy pamiętać o obciążeniu ciasta przy pieczeniu).


Do miseczki przekładamy ser, jajka, śmietanę, szpinak, doprawiamy solą i pieprzem.
Należy wszystko wymieszać.


Na podpieczony spód przekładamy kurczaka i przelewamy masę jajeczną ze szpinakiem.
Wierzch można posypać serem 
Pieczemy przez 30-35 min, aż masa się zetnie.
Podajemy na ciepło lub zimno.
 Życzymy smacznego! Piszcie czy wypróbowałyście nasz przepisz i czy jadłyście inne tarty tego typu :)





You Might Also Like

20 komentarze

  1. Wygląda pysznie ! ;)
    Napewno wypróbuję :)
    Zapraszam do mnie ;)
    niesmialavicki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwuję :) i zachęcam do obserwacji mojego bloga :)

      Usuń
  2. Wypróbuję !
    Uwielbiam wręcz zdrowe jedzenie ;)

    http://strongwomeen.blogspot.com/2015/09/wszystko-nas-czegos-uczy-pomys-na.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo muszę wypróbować :)
    Wyglada smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tarta wygląda naprawdę przepysznie!
    Będę musiała spróbować tego przepisu ;)
    www.sophieasaqueen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszooooootka :) Pomogłabyś mi? Poklikałabyś na mojej stronie? Jeśli to tylko nie problem:) Mój blog - twoimioczami / przesyłka od dresslink

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam! Uwielbiam szpinak, zapisałam sobie ten przepis i jak znajdę czas w weekend, to namawiam mamę i pieczemy! :D

    miłego dnia! thousand-miles-to-heaven

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za komentarz ;)
    Ja uwielbiam tarty, szpinak i kurczaka ♡ :D

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniom , jak to pysznie wygląda ! Musze zrobić !

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nienawidzę szpinaku, ale moja mama podchwyciła przepis i go wykonała.
    No i muszę powiedzieć że to nawet dobre! (jak na szpinak to przepyszne)
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Tarty są genialne!
    Muszę tej spróbować, dzięki za przepis!
    Ciekawy post :)
    Zapraszam do siebie: http://fridayp.blogspot.com/
    Dobrej nocy! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Smakowicie to wygląda! Nominowałam Was do LBA :) więcej u mnie w nowym poście ;)
    Pozdrawiam♥ smileelucky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za komentarz ;)
    Wygląda pysznie, musze sprobowac to sama
    Liczę ze zaobserwujesz mnie tez :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszna jest ta tarta <3 moja mama robi mniam
    Fantastyczny blog obserwujemy ? dajcie mi znać w komentarzu :**
    http://friendsforever2001.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ej, boski jest wasz blog!
    Dopiero tu trafiłam a jestem zachwycona!
    http://wanttobewatched.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam szpinak i kurczaka, więc jak dla mnie to idealne połączenie ♥

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda smakowicie! Zapraszam do mnie: life-that-inspired.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda smacznie ! Zapraszam do mnie :D
    http://izablog4.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  18. Podhale uwielbiam! A tartę chyba zrobię, bo mnie przekonałyście:)

    OdpowiedzUsuń